Χρήσιμες Οδηγίες

Οδηγίες & Συμβουλές για το Κράνος σας
Πλήρη κράνη προσώπου

Εύκολο να τα αναγνωρίσει κανείς λόγω της προστασίας τους γύρω από το πηγούνι. Θεωρείται η ποιό ενισχυμένη κατασκευή κράνους.
Τα Υβριδικά κράνη
σας επιτρέπουν να ανοίξετε το μέρος πηγουνιού του κράνους και να το γλιστρήσετε προς τα πάνω. Συχνά πολύ χρήσιμα για τους ανθρώπους με τα γυαλιά.
Ανοικτά κράνη προσώπου

Γνωστά και ως κράνη τριών τετάρτων. Στοχεύουν να προστατεύσουν τα αυτιά και την πλευρά του προσώπου. Εντούτοις αυτό το είδος κράνους δεν παρέχει προστασία στο πηγούνι. Τα γείσα είναι συχνά αποσπάσιμα.
Τα κράνη Shorty
γνωστά επίσης ως μισά κράνη και είναι η απλούστερη μορφή ενός κράνους. Δεν υπάρχει καμία προστασία του πηγουνιού η των πλευρών του προσώπου. Ενδύκνεινται το οδήγηση ενός ταχύπλοου σκάφους ή ενός ποδηλάτου συνήθειας.
Τα διαγώνια κράνη
τα οποία κυρίως χρησιμοποιούνται σε
off
-
road
και
moto
-
cross
αγωνίσματα και των οπίων οι χρήστες έχουν την δυνατότητα προσθήκης προστατευτικών εξαρτημάτων.
Συμβουλές & έλεγχος του προστατευτικού κράνους
Η επιλογή του σωστού κράνους
Η επιλογή του σωστού κράνους είναι δύσκολη υπόθεση και χρειάζεται αρκετός χρόνος. Φυσικά ο χρωματισμός δεν είναι το βασικότερο κριτήριο αλλά οι προδιαγραφές ασφαλείας. Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν πληροφορίες για τις προδιαγραφές που προσφέρονται για τα προιόντα τους. Σίγουρα ανάλογα με τις οικονομικές μας δυνατότητες και τα πιο πάνω αποφασίζουμε για το κατάλληλο μοντέλο βάση των αναγκών μας. Η δοκιμή του κράνους είναι το σημαντικότερο στάδιο της αγοράς διότι μόνο όταν φορέσουμε ένα κράνος μπορούμε να πούμε ότι μας ταιριάζει. Η ακόλουθη διαδικασία είναι πλέον γνωστή. Φοράμε το κράνος και το κουμπώνουμε ρυθμίζοντας το ώστε να περνούν τουλάχιστον δυο δάκτυλα απο το λουρί.Κρατώντας απο μπροστά το κράνος το περιστρέφουμε,μαζί πρέπει να περιστρέφετε και το κεφάλι μας. Μετά σπρώχνουμε απο το πίσω μέρος του κράνους προς τα πάνω,τότε το κεφάλι μας πρέπει να κινηθεί αναλόγως όπου σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να βγαίνει όταν είναι κουμπωμένο. Δέν πρέπει να μας πιέζει στο μέτωπο και φυσικά να μη μας προκαλεί δυσφορία αλλά είναι καλά να είναι λίγο σφικτό όταν είναι καινούργιο γιατί μετά απο λίγο καιρό θα χαλαρώσει παίρνοντας το σχήμα του κεφαλιού μας.
Ζελατίνα
Η ζελατίνα του κράνους είναι ένα μέρος που σχετίζετε με την ασφάλεια του οδηγού. Ένα κράνος με μαύρη ζελατίνα μπορεί να δείχνει ΄΄άγριο΄΄ άλλο με ζελατίνα καθρέφτη να είναι εντυπωσιακό όμως κανένα απο αυτά δεν πρέπει να χρησιμοποιείται νύκτα γιατί μειώνουν την ορατότητα σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στήν χώρα μας λόγω της μεγάλης ηλιοφάνειας ειδικά το καλοκαίρι σίγουρα βοηθά η χρήση της φιμέ ζελατίνας όμως την νύκτα είναι επικίνδυνη. Στήν αγορά υπάρχουν τέσσερις τύποι ζελατίνων. Οι άχρωμες,οι φιμέ,οι μαύρες και οι τύπου καθρέφτη σε διάφορους χρωματισμούς. Οι ζελατίνες που δεν χαράζονται(antiscratch) και αυτές που δεν θολόνουν(antifog)είναι καλύτερες έστω και αν κοστίζουν κάτι παραπάνω.
Απλά για ενημέρωση
Το ακριβό κράνος δεν το αγοράζουμε για επίδειξη,γιατί μπορεί η μοτοσυκλέτα σας να είναι μικρού κυβισμού και να μη κοστίζει πολλά χρήματα όμως το κεφάλι σας δεν κοστολογείται βάση της αξίας της μοτοσυκλέτας που οδηγείτε. Μην επιλέγετε κράνος μεγαλύτερο απο το νούμερο σας,πρέπει να εφαρμόζει σφικτά στο κεφάλι σας και να μην παίζει όταν κινείτε το κεφάλι σας. Υπολογίστε ότι μετα απο λίγο καιρό η επένδυση θα ανοίξει και θα είναι πιο άνετο. Θετικό είναι στο κράνος να αναγράφει σε κάποιο σημείο στο εσωτερικό του τις προδιαγραφές. Προτιμήστε ανοικτόχρωμους συνδυασμούς για να φαίνεστε καλύτερα.
Αερισμός
Ειδικά στην Ελλάδα, κράνος χωρίς αερισμό μετατρέπεται σε φούρνο ή χαμάμ αμέσως.
Ελέγξτε τη λειτουργία των διόδων αερισμού με γαντοφορεμένα χέρια και προσέξτε το ύψος και τη μορφή των αεραγωγών. Οσο πιο πολύ προεξέχσυν, τόσο πιο πολύ θόρυβο θα κάνουν. Χρειαζόμαστε ροή αέρα στο κάτω μέρος της οθόνης για το ξεθόλωμά της και την αναπνοή μας, και στο πάνω μέρος του κεφαλιού για να δροσίζεται το τριχωτόν της κεφαλής και να διατηρείται ο εγκέφαλος σε θερμοκρασία λειτουργίας. Οι αερισμοί αναπόφευκτα αυξάνουν το θόρυβο, περισσότερο ή λιγότερο. Το πόσο ήσυχο είναι ένα κράνος εξαρτάται από το σχήμα του, την ομαλότητα της εξωτερικής του επιφάνειας και τα ανοίγματά του, όπως και από τη θέση οδήγησης και το φαίρινγκ (ή την έλλειψή του) της μοτοσυκλέτας μας. Η τιμή...
Τιμή δεν έχει! Μην υποτιμήσετε τη νοημοσύνη και τη ζωή σας αγοράζοντας ένα φτηνιάρικο κράνος, που έχει φτιαχτεί μόνο και μόνο για να ξεγελάει την Τροχαία. Αγοράστε το καλύτερο κράνος που μπορείτε, από μάρκα γνωστή, που αντιπροσωπεύεται και διαφημίζεται στην Ελλάδα, για να βρίσκετε ανταλλακτικά. Οταν βέβαια η μεγαλύτερη τιμή οφείλεται μόνο στα χρώματα και τα σχέδια, μπορείτε να γλιτώσετε χρήματα αγοράζοντας τη μονόχρωμη έκδοση. Και μην ξεχνάτε θαύματα δε γίνονται. Είναι αδύνατον ένα κράνος των 100 Ε να παρέχει την ίδια προστασία με ένα των 300 Ε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μεγαλύτερη τιμή σημαίνει απαραίτητα και αναλογικά καλύτερη προστασία.
Έλεγχος και αντικατάσταση
Ο παράγοντας χρόνος δεν είναι αυτός που μας λέει πότε πρέπει να αλλάξουμε το κράνος μας. Εννοείται οτι μετά απο κάποιο ισχυρό κτύπημα η ατύχημα πρέπει να το πετάξουμε έστω αν έξωτερικά φαίνεται ανέπαφο. Η ζελατίνα πρέπει να καθαρίζεται συχνά απο τα λιωμένα ζωίφια γιατί δεν είναι ωραίο θέαμα και απο την άλλη μειώνεται η ορατότητα. Προσέχουμε το κράνος μας να μην είναι ληγμένο. Τα "φτινιάρικα" κράνη και αυτά της μεσαίας κατηγορίας ως προς την τιμή έχουν ημερομηνία λήξεως. Ένα ληγμένο κράνος δεν παρέχει ΚΑΜΙΑ μα ΚΑΜΙΑ προστασία, αντίθετα μπορεί να σπάσει και να μας τραυματίσει χειρότερα. Πολλοί οδηγοί αγνοούν ότι τα κράνη χρειάζονται όπως και οι μοτοσυκλέτες τους κάποια συντήρηση για να διατηρούνται σε άριστη αισθητική και λειτουργική κατάσταση.
Προδιαγραφές ποιότητας
Συχνά ακούμε διάφορους πωλητές κρανών να αναφέρουν τις προδιαγραφές που πληρούν τα κράνη που πουλούν και δεν ξέρουν περί τίνος πρόκειται. Αυτές οι προδιαγραφές δεν είναι τίποτα άλλο απο κάποια στάνταρτ τα οποία ανταποκρείνονται σε κάποιους ποιοτικούς ελέγχους που έχουν γίνει. Αυτούς τους ελέγχους τους διενεργούν κάποια ινστιτούτα η άλλοι μη κρατικοί οργανισμοί. Οι προδιαγραφές που έχει ένα κράνος είναι το σημαντικότερο σημείο που πρέπει να προσέξει ο κάθε αγοραστής. Οπότε ο κάθε αγοραστής,καλό είναι να προσέχει,ώστε το κράνος που αγοράζει να καλύπτει τουλάχιστον μια απο τις παρακάτω προδιαγραφές. Για την Ευρωπαική Ενωση οι προδιαγραφές είναι οι ECE (22/03 και 22/04),για την Μ.Βρετανία είναι οι ΒSI (6658A),για την Γαλλία οι AFNOR,για την Γερμανία οι DOT,για τις Η.Π.Α.η SNELL(90)και για την Ιαπωνία οι JIS
Υπάρχουν τρεις τύποι συστημάτων: διπλό d-ring (ο ασφαλέστερος και ο ελαφρύτερος), γρήγορη απελευθέρωση (ο πιό συχνός και ευκολότερος στην χρήση) και σύστημα μοχλών (δύσχρηστος) .

Φορώντας το κράνος εννοείτε οτι το κουμπώνουμε σωστά.Σε αντίθετη περίπτωση ο κίνδυνος να μας φύγει είναι μεγάλος και οι συνέπειες ειδικά σε ατύχημα. Φοράμε το κράνος ΠΑΝΤΑ ΔΕΜΕΝΟ. Ένα λυτό κράνος εκτός από αναποτελεσματικό μπορεί να γίνει και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ είτε αποσπώντας την προσοχή μας από την οδήγηση, λόγω μιας πιθανής του κίνησης από τον αέρα ή κάποια λακκούβα, είτε ασκώντας στο κεφάλι μας απρόβλεπτες δυνάμεις, εξαιτίας κάποιας μετακίνησης του κατά την σύγκρουση.
ΠΡΟΣΟΧΗ στους τραυματίες !!!
Σε περίπτωση που βρεθούμε σε κάποιο ατύχημα που εμπλέκεται μοτοσυκλετιστής ΔΕΝ του βγάζουμε ΠΟΤΕ το κράνος, ακόμη κι αν μας το ζητήσει ο ίδιος. Περιμένουμε το ασθενοφόρο του οποίου το προσωπικό είναι ειδικά εκπαιδευμένο για τέτοιες περιπτώσεις. Τα κράνη από τους τραυματίες δεν βγαίνουν με τη συνήθη μέθοδο, τραβώντας τα, αλλά κόβονται. Κάθε τι άλλο μπορεί να ΑΠΟΒΕΙ ΜΟΙΡΑΙΟ και είναι σίγουρο ότι κανείς δεν θα ήθελε να σκοτώσει αυτόν που προσπάθησε να βοηθήσει !!!
για
Συστήματα κλειδώματος λουριών

Πνευματικά Δικαιώματα : Αφοί Γεωργά ΟΕ
design:kostas georgas