KE.ME.TE.


ΟΜΑΔΑ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

ΕΡΜΗΣ

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 1997
Άφιξη στο Παρίσι

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 1997
Πρωί

Απόγευμα

Τρίτη 11 Νοεμβρίου 1997

Συνάντηση με τη δεσποινίδα Soler Sylvie, υπεύθυνη για τον οργανισμό επιστημών και τεχνολογιών για τη νεότητα.

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 1997
Πρωί

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 1997
Πρωί

Επίσκεψη στο Κέντρο Επιστημών (Geode)

Απόγευμα

Συνάντηση με την κυρία Rachel Cohen που παρουσίασε την εφαρμογή των Νέων Τεχνολογιών στο σχολείο. Συγκεκριμένα παρουσίασε ένα πρόγραμμα εκμάθησης της γραφής μέσω του υπολογιστή σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και ένα άλλο πρόγραμμα ενεργοποίησης μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω της επικοινωνίας του με μαθητές άλλων σχολείων και χωρών χρησιμοποιώντας το Ιντερνετ.

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 1997
Πρωί

Επίσκεψη στην Association Francaise pour la Lecture (A.F.L.)
Συνάντηση με τον κύριο Jean Foucambert ο οποίος παρουσίασε τον αναφαλβητισμό των ατόμων και τη διάδοση της ανάγνωσης σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης αλλά και έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα. Παρουσίασε ένα πρόγραμμα για την ανάγνωση σε περιβάλλον DOS του προγράμματος E.L.M.O. καθώς και προγράμματος E.L.M.O. International για την εκμάθηση της ανάγνωσης σε 7 γλώσσες (όχι της ελληνικής).
Παρουσίασε επίσης το πρόγραμμα E.L.S.A. δηλαδή ανάλυση κειμένου με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών.

Απόγευμα

Επίσκεψη στην Mediatheque. Συνάντηση με το διευθυντή της με τον κύριο Jacques. Η Mediatheque συνεργάζεται με τα δημοτικά σχολεία της περιοχής και τα βοηθάει αφ'ενός με την παροχή των διαθέσιμων μέσων της (βιβλία, βιντεοκασσέτες, CD-ROM) και αφ'ετέρου με την παροχή γνώσεων σε θέματα οργάνωσης των σχολικών βιβλιοθηκών.

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 1997
Επίσκεψη στην πόλη της βιομηχανίας και των επιστημών (Park de la Villette).

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 1997
Επιστροφή στην Αθήνα.

Γενικές Παρατηρήσεις

Το ανωτέρω πρόγραμμα της επίσκεψης υπήρξε ιδιαιτέρως ενδιαφέρον, διότι επέτρεψε με την παροχή συγκεκριμένων στοιχείων αλλά και την επιτόπια παρακολούθηση εξειδικευμένων εκπαιδευτικών εφαρμογών κατέστησε δυνατή τη σε βάθος ενημέρωση των ελλήνων εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στο γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Ταυτοχρόνως οι έλληνες εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις με τους Γάλλους συναδέλφους σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος και να παρακολουθήσουν αλλά και να παρουσιάσουν ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις σε ποικίλα θέματα. Ο προβληματισμός που αναπτύχθηκε υπήρξε εξαιρετικά επικοδομητικός, φώτισε πλήθος παραμέτρων του οικείου τομέα και συνέβαλε στη διαμόρφωση και προώθηση συγκεκριμένων ιδεών, ορισμένες εκ των οποίων κρίνεται ότι μπορούν να εφαρμοστούν και στην ελληνική πραγματικότητα ( ενεργοποίηση αδιάφορων μαθητών σε υποβαθμισμένες περιοχές).

Συμπερασματικά μπορεί να λεχθεί ότι η επίσκεψη αυτή και η συνακόλουθη εργασία κατέδειξε τη χρησιμότητα και επομένως και την αναγκαιότητα των προγραμμάτων κινητικότητας των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εντός της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.