techlogo.gif (1108 bytes)
.
back1.gif (57 bytes)       Τόπος δικτύου για την ΤΕΧΝΟλογία Γυμνασίου
   Oδηγίες
   Γενικά Υπ.Ε.Π.Θ.
   Α' Γυμνασίου Π.Ι.
   Β' Γυμνασίου Π.Ι. triangle.gif (56 bytes)

   Εργαστήριο
   Υλικό
   Λογισμικό
   Συνδέσεις
   Βιβλία
   Ιστορική αναφορά
   On-line
   Έκθεση Έργων

   Σχετικά
   Επικοινωνία

   Αρχική σελίδα

compas.jpg (10025 bytes)

back1.gif (57 bytes)

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Στη Β΄Τάξη, οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν τις παρακάτω δραστηριότητες:

Ανάλυση από τον καθηγητή και τους μαθητές με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πηγών πληροφόρησης (το παγκόσμιο δίκτυο www λύνει πολλά από τα παραδοσιακά προβλήματα των σχολείων στη χώρα μας από την έλλειψη βιβλιοθηκών που οδηγούσε τους μαθητές να χρησιμοποιούν στις περισσότερες περιπτώσεις το ένα βοηθητικό βιβλίο ανά μάθημα), του τρόπου οργάνωσης μιας βιομηχανικής παραγωγικής μονάδας. Παράδειγμα οργανογράμματος, τμήματα από τα οποία αποτελείται μια παραγωγική μονάδα και αρμοδιότητες κάθε τμήματος. Ανάλυση του συντονισμού που απαιτείται μεταξύ των τμημάτων για να υπάρξει παραγωγικό αποτέλεσμα.

Συγκρότηση ομάδων εργασίας από τους μαθητές. Επιλογή από κάθε ομάδα μαθητών βιομηχανίας για κατασκευή και μελέτη.

Επιλογή αρμοδιοτήτων από κάθε μαθητή κάθε ομάδας, αντίστοιχων με τις αρμοδιότητες των στελεχών μιας πραγματικής βιομηχανίας (Γενικός Διευθυντής, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων, Διευθυντής Ερευνών, Διευθυντής παραγωγής, Διευθυντής προσωπικού, Διευθυντής Μάρκετιγκ, Διευθυντής οικονομικών, Διευθυντής Σχεδίασης Προϊόντων, Μηχανικός Παραγωγής, Διευθυντής Εκπαίδευσης, Διευθυντής Ασφάλειας, Διευθυντής Προμηθειών, Διευθυντής Ποιοτικού Ελέγχου.

Συλλογή και παρουσίαση σε σεμινάρια από τον κάθε μαθητή πληροφοριών σχετικά με την αρμοδιότητα την οποία έχει αναλάβει στη βιομηχανία που έχει επιλέξει η ομάδα εργασίας στην οποία ανήκει. Αξιοποίηση των διαθέσιμων πηγών του τεχνολογικού περιβάλλοντος.

Οργάνωση της πληροφόρησης. Σύνταξη από κάθε ομάδα κατασκευαστικού σχεδίου του ομοιώματος της βιομηχανίας που έχει επιλεγεί. Συνεισφορά του κάθε μαθητή σε συνάρτηση με την αρμοδιότητα που έχει αναλάβει.

Επιλογή υλικών και εργαλείων για την κατασκευή μικρογραφίας της κάθε βιομηχανίας από κάθε ομάδα μαθητών.

Κατασκευή του ομοιώματος (μακέτας) της βιομηχανίας που έχει επιλεγεί, με τη συμμετοχή όλων των μελών της κάθε ομάδας.

         maketa.jpg (17320 bytes)

Συγγραφή εργασιών από τον κάθε μαθητή παράλληλα με τις κατασκευαστικές δραστηριότητες σχετικά με τις αρμοδιότητες που έχει αναλάβει στη βιομηχανία την οποία έχει επιλέξει η ομάδα του. Οι γραπτές εργασίες παρουσιάζονται προοδευτικά σε σεμινάρια που οργανώνουν οι μαθητές στην τάξη. Οι γραπτές εργασίες των μαθητών μιας ομάδας θα πρέπει να αποτελούν ένα ενιαίο αρμονικό σύνολο, εκφράζοντας την απαίτηση για συντονισμό των διαφόρων τμημάτων σε μια βιομηχανία.

Παρουσίαση των γραπτών εργασιών και των κατασκευών όλων των ομάδων σε τελικά σεμινάρια στην τάξη.

Επανάληψη της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη μελέτη μιας δεύτερης βιομηχανίας από κάθε ομάδα μαθητών κατά τον ίδιο τρόπο (αν υπάρχει χρόνος).

Διοργάνωση εκθέσεων από τους μαθητές με τη βοήθεια του καθηγητή, όπου θα παρουσιαστούν στη σχολική κοινότητα οι κατασκευές και οι γραπτές εργασίες των μαθητών.

Αξιολόγηση των μαθητών με κριτήριο την απόδοσή τους σε κάθε δραστηριότητα στην τάξη (γραπτή εργασία, κατασκευή, παρουσίαση στο σεμινάριο, αξιοποίηση πηγών πληροφόρησης, συμμετοχή σε συζητήσεις κλπ.).


Στο μάθημα δεν προβλέπεται συγκεκριμένη ύλη, αλλά εφαρμογή δραστηριοτήτων. Ο κάθε μαθητής μαθαίνει και μελετά σε έκταση και βάθος, με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο και δυναμικό και τα δικά του ενδιαφέροντα. Η μέθοδος διευκολύνει την προώθηση κινήτρων μάθησης και τη μελέτη σύμφωνα με την ιδιαιτερότητα, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του κάθε μαθητή ξεχωριστά. Αν πιέζεται μόνος του ο μαθητής, θα περιορίσει την έκταση και το βάθος της μελέτης και κατασκευής που κάνει. Επίσης, επειδή η τεχνολογία έχει μια "τοπική διάσταση" (για παράδειγμα, διαφορετική ενδυμασία παράγεται στις διάφορες περιοχές του κόσμου, ως αποτέλεσμα πολιτιστικών κλπ. επιδράσεων), η μέθοδος δίνει ευκαιρίες τόσο για προσαρμογή σε τοπικές συνθήκες όσο και στη διεθνή πραγματικότητα. Στη μέθοδο που εφαρμόζεται στη Β΄ Γυμνασίου οι μαθητές εκπαιδεύονται πλην άλλων και με στόχο να αναπτύξουν μια από τις πλέον σημαντικές ικανότητες της σύγχρονης εποχής, την ικανότητα για ομαδική εργασία.

[Οδηγίες Π.Ι. σχ. έτους 2000/01]

Περισσότερες πληροφορίες ο καθηγητής του μαθήματος μπορεί να αναζητήσει στο βιβλίο "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ" βιβλίο του καθηγητή Α' και Β' Γυμνασίου του Π.Ι. που επιμελήθηκαν οι Νικ. Ηλιάδης, Αρτ. Αθανασάκης, Ιωαν. Αρναουτάκης και Ιωάν. Μαλαφούρης. . odigies_pi.jpg (8276 bytes) .


 

..

 

..
...    ΤΕΧΝΟλογία 2001 - Spiros Papacharisis