techlogo.gif (1108 bytes)
.
back1.gif (57 bytes)       Τόπος δικτύου για την ΤΕΧΝΟλογία Γυμνασίου
   Oδηγίες
   Γενικά Υπ.Ε.Π.Θ.
   Α' Γυμνασίου Π.Ι.
   Β' Γυμνασίου Π.Ι.

   Εργαστήριο triangle.gif (56 bytes)
   Υλικό
   Λογισμικό
   Συνδέσεις
   Βιβλία
   Ιστορική αναφορά
   On-line
   Έκθεση Έργων

   Σχετικά
   Επικοινωνία

   Αρχική σελίδα
 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Εργαστήριο Τεχνολογίας

1. [Κανονισμοί - Προδιαγραφές]

2. [Εξοπλισμός]

2.1. [Μηχανήματα]
2.2. [
Εργαλεία]
2.3. [
Υλικά]
2.4. [Έπιπλα]
2.5. [
Συσκευές]
2.6. [
Εποπτικά μέσα]
2.7. [
Βιβλιοθήκη]

3. [Ασφάλεια Εργασίας στο εργαστήριο Τεχνολογίας]
    
- σύντομα θα δημοσιευθεί -

3.1. [Κώδικας χρωματικής σήμανσης εργαστηρίου]

4. [Λειτουργία του εργαστηρίου Τεχνολογίας]
    
- σύντομα θα δημοσιευθεί -

4.1. [Αρχείο εργαστηρίου Τεχνολογίας]
4.2. [
Έλεγχος εξοπλισμού]
4.3. [
Οργάνωση μαθητικού δυναμικού]


ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ

Από τον Καλλίνικο Χρ. Κωνσταντίνο, Καθηγητή Τεχνολογίας στο 2ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης περιοχής Γιαννιτσών.

Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και οι επιπτώσεις τους στην εποχή μας είναι η ουσιαστικότερη αιτία που οδήγησε τις τελευταίες δεκαετίες στην εισαγωγή του μαθήματος της Γενικής Τεχνολογίας στην μέση εκπαίδευση στην χώρα μας. Κύριος σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος αυτού είναι να προκαλέσει στους μαθητές θετική στάση ως προς την τεχνολογία και να τους βοηθήσει στην ανάπτυξη συνεπούς τεχνολογικής συμπεριφοράς και στη σταδιακή κατάκτηση της "Τεχνολογικής Ικανότητας". Η κατάκτηση αυτή προϋποθέτει την άσκηση των μαθητών στην υλοποίηση ορισμένων διαδικασιών και την ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων, πράγμα που απαιτεί κατάλληλο εργαστηριακό χώρο. Επίσης όπως ο Πάσχος (2000) αναφέρει, "οι δραστηριότητες που προβλέπονται από το μάθημα μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο μέσα στο "Γενικό Εργαστήριο"1. Αυτό θα προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να εμπλακούν σε πρακτικές εφαρμογές και να έχουν εμπειρίες από όλους τους τομείς της σύγχρονης Τεχνολογίας. Το εργαστήριο της Τεχνολογίας με τα εργαλεία, μηχανήματα και το γενικότερο εξοπλισμό που θα διαθέτει, θα αποτελεί ένα ξεχωριστό περιβάλλον για την έκφραση της δημιουργικότητας και επινοητικότητας του κάθε μαθητή σχετικά με την μελέτη και "κατασκευή" τεχνολογικών θεμάτων και την επίλυση τεχνολογικών ερευνητικών προβλημάτων".

Προκειμένου να εξασφαλιστεί ο μέγιστος βαθμός ασφάλειας για τους μαθητές που θα εργάζονται στο εργαστήριο, πρέπει να εφαρμόζονται οι κατάλληλες προδιαγραφές (Standards) και κανονισμοί, που με κριτήριο την λογική ανάλυση και επιστημονική έρευνα έχουν κριθεί απαραίτητες ή κατάλληλες. Όπως διαβάζουμε στο Μαλαφούρη (2000),το περιεχόμενο του μαθήματος της Τεχνολογίας πρέπει να έχει σχέση με τον πραγματικό κόσμο και τις πραγματικές συνθήκες της κοινωνίας. Επίσης ο Πάσχος, (2000) αναφέρει ότι "σε άλλες χώρες, επειδή το εργαστήριο της Τεχνολογίας αντικατοπτρίζει "σε κάποιο βαθμό" τον πραγματικό κόσμο της Βιομηχανίας και της Τεχνολογίας, οι κανονισμοί που ισχύουν για τους διάφορους Βιομηχανικούς και Τεχνολογικούς χώρους, εφαρμόζονται και για το εργαστήριο του μαθήματος της Τεχνολογίας".

Μερικοί από τους κανονισμούς - προδιαγραφές που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες2 για το εργαστήριο του μαθήματος της Τεχνολογίας παρουσιάζονται παρακάτω. Αρκετοί από αυτούς αποτέλεσαν τις βασικές προδιαγραφές που προτάθηκαν και έγινε προσπάθεια να τηρηθούν, τόσο στα Γυμνάσια όσο και στα Ε.Π.Λ. της χώρας μας και τελευταία και στα Εννιαία Λύκεια, χωρίς να εξασφαλίζεται πάντα η ικανοποίηση τους.


1. Γενικό Εργαστήριο είναι το εργαστήριο σύνθεση πολλών εργαστηρίων μιάς μονάδας, ώστε να προσφέρει στους μαθητές εμπειρίες από όλους τους τομείς της σύγχρονης Τεχνολογίας.

2. Στις ΗΠΑ οι διάφοροι κανονισμοί - προδιαγραφές προσδιορίζονται από το Εθνικό Ινστιτούτο Kαθορισμού Προδιαγραφών.

 



 

 

..

 

 

© Κανένα μέρος της παρούσας ενότητας [ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ] και των περιεχομένων αυτής δεν μπορεί να αναπαραχθεί με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς την προηγούμενη άδεια του συγγραφέα της κ. Καλλίνικου Χρ. Κωνσταντίνου

..    ΤΕΧΝΟλογία 2001 - Spiros Papacharisis