techlogo.gif (1108 bytes)
.
back1.gif (57 bytes)       Τόπος δικτύου για την ΤΕΧΝΟλογία Γυμνασίου
   Oδηγίες
   Γενικά Υπ.Ε.Π.Θ.
   Α' Γυμνασίου Π.Ι.
   Β' Γυμνασίου Π.Ι.

   Εργαστήριο
   Υλικό
   Λογισμικό
   Συνδέσεις
   Βιβλία
   Ιστορική αναφορά triangle.gif (56 bytes)
   On-line
   Έκθεση Έργων

   Σχετικά
   Επικοινωνία

   Αρχική σελίδα

back1.gif (57 bytes)

 
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
 
"Αξιολόγηση του μαθήματος της Τεχνολογίας στα γυμνάσια
κατά την πειραματική εφαρμογή"
της Κούλας Κασιμάτη
Έκδοση Υπ.Ε.Π.Θ. - Κέντρο Εκπαιδευτικών Μελετών και Επιμορφώσεως - Αθήνα 1980
 
1. Πρόλογος της έκδοσης

Όπως είναι γνωστό, μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες που εισήγαγε στο γυμνάσιο η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976 είναι ο γενικός στόχος “προετοιμασία για τη ζωή”. Στα πλαίσια αυτού του στόχου θεσπίστηκαν υποχρεωτικά στο πρόγραμμα του γυμνασίου νέοι θεσμοί, ανάμεσα στους οποίους είναι και το μάθημα της Τεχνολογίας.

Κατά το σχολικό έτος 1976-77 το ΚΕΜΕ, ύστερα από εντολή του τότε υπουργού παιδείας κ. Γεωργίου Ράλλη, συγκρότησε ομάδα εργασίας για την πειραματική εφαρμογή του μαθήματος της Τεχνολογίας. Το μάθημα εφαρμόστηκε πειραματικά σε τέσσερα γυμνάσια της Αττικής κατά το σχολικό έτος 1977-78 με πρότυπο το αντίστοιχο αμερικανικό πρόγραμμα, όπως εφαρμόζεται στις περισσότερες πολιτείες των Η.Π.Α. Η αξιολόγηση της πρώτης πειραματικής αυτής εφαρμογής έγινε ανεπίσημα από τους Ζαν – Λουί Σανσερέλ και Αθηνά Σιπητάνου, του σπουδαστηρίου Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Neuchatel της Ελβετίας.

Κατά το σχολικό έτος 1978-79 η πειραματική εφαρμογή του νέου μαθήματος επεκτάθηκες στη Β’ τάξη των τεσσάρων γυμνασίων της Αττικής και στην Α’ τάξη δεκαπέντε ακόμη γυμνασίων της Αττικής και της υπαίθρου.

Η αξιολόγηση της δεύτερης αυτής πειραματικής εφαρμογής ανατέθηκε με σύμβαση έργου στους παραπάνω αναφερόμενους ερευνητές.

Η ολοκλήρωση της δεύτερης αυτής πειραματικής εφαρμογής και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου συντελέστηκε κατά το σχολικό έτος 1979-80, κατά το οποίο έγινε μια Τρίτη αξιολόγηση, που την οργάνωσε και διεξήγαγε με τη βοήθεια της ειδικής ομάδας εργασίας η ειδική επιστήμονας του ΚΕΜΕ δίδα Κούλα Κασιμάτη. Η έκθεση της τρίτης αυτής αξιολογήσεως δημοσιεύεται σ’ αυτό το τεύχος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα πορίσματα των τριών παραπάνω αξιολογήσεων συντάχθηκε το οριστικό πρόγραμμα του μαθήματος της Τεχνολογίας, το οποίο εγκρίθηκε από το Τμήμα Μέσης Εκπαιδεύσεως του ΚΕΜΕ με την πράξη του 40/1980, συγκροτήθηκε πίνακας εξοπλισμού των εργαστηρίων με λεπτομερείς προδιαγραφές για κάθε αντικείμενο, ο οποίος προωθήθηκε στον ΟΣΚ για τον εφοδιασμό των σχολείων με τα απαραίτητα υλικά, και τέλος καταρτίστηκε ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα για την επιμόρφωση των καθηγητών που θα διδάξουν το μάθημα.

Θεωρούμε χρέος να υπογραμμίσουμε εδώ τη συμβολή των εκπαιδευτικών της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαιδεύσεως Νικολάου Χαραλαμπάκη, Κωνσταντίνου Ματσούκα, Ιωάννη Μαλαφούρη, Χριστόφορου Χατζάρα, Δημητρίου Δαμιανίδη και Βασιλείου Γιδαράκου, οι οποίοι δίδαξαν το μάθημα και βοήθησαν ουσιαστικά στην οργάνωση της πειραματικής εφαρμογής του. Σημαντική είναι επίσης και η συμβολή του Γεωργίου Κατσαράκη, καθηγητή ΚΑΤΕΕ Αθηνών, της Σούλας Κολοκούρη, βοηθού γυμνσιάρχη, του Ιωάννη Αρναουτάκη, βοηθού γυμνασιάρχη, του Αρτέμη Αθανασάκη, καθηγητή Μ.Ε., και του Πέτρου Παυλιδέλη, καθηγητή Μ.Ε., ειδικά μετεκπαιδευμένων στις Η.Π.Α., που δίδαξαν το μάθημα της Τεχνολογίας κατά τον τελευταίο κύκλο της πειραματικής εφαρμογής του, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα που αναπτύχθηκε πρόσφατα στο πανεπιστήμιο της πολιτείας Μαίρυλαντ των Η.Π.Α.

Επίσης εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στους Γενικούς Επιθεωρητές και τους Γυμνασιάρχες των σχολείων, στα οποία έγινε η πειραματική εφαρμογή του μαθήματος, για τη συμπαράστασή τους, καθώς και στη Μηχανογραφική Υπηρεσία του Υπουργείου Γεωργίας για την παραχώρηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών για την παραχώρηση του προγράμματος SPSS.

Ο Β’ Αντιπρόεδρος του ΚΕΜΕ

Σταμ. Παλαιοκρασσάς



..

 

 

..
.    ΤΕΧΝΟλογία 2001 - Spiros Papacharisis