techlogo.gif (1108 bytes)
.
back1.gif (57 bytes)       Τόπος δικτύου για την ΤΕΧΝΟλογία Γυμνασίου
   Oδηγίες
   Γενικά Υπ.Ε.Π.Θ.
   Α' Γυμνασίου Π.Ι.
   Β' Γυμνασίου Π.Ι.

   Εργαστήριο
   Υλικό
   Λογισμικό
   Συνδέσεις
   Βιβλία
   Ιστορική αναφορά
   On-line
   Έκθεση Έργων

   Σχετικά
   Επικοινωνία

   Αρχική σελίδα

back1.gif (57 bytes)

Η Μέθοδος της Ατομικής Εργασίας
 
Διαδικασίες κατασκευής ατομικού έργου
 
Στο στάδιο αυτό οι μαθητές κατασκευάζουν τα θέματα που έχουν επιλέξει. Προηγουμένως έχουν σχεδιάσει αυτό που πρόκειται να κατασκευάσουν. Χρησιμοποιούν δηλαδή στοιχεία τεχνικού σχεδίου (πρόοψη, κάτοψη, πλάγια όψη, τομή). Εκτιμούν την ποσότητα και το είδος των υλικών και των εργαλείων που θα χρησιμοποιήσουν.
Σε μια κατασκευή είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν ηλεκτρικά στοιχεία για κίνηση ή φωτισμό, γραφικές τέχνες, κ.λπ.

Ο μαθητής θεωρείται υπεύθυνος για την κατασκευή του θέματός του. Η κάθε κατασκευή απαιτεί τη χρησιμοποίηση εργαλείων και υλικών από έναν αριθμό τομέων της Τεχνολογίας, όπως είναι η κατεργασία του ξύλου, μετάλλων, τα ηλεκτρολογικά κ.λπ.
Πιθανά κατασκευαστικά προβλήματα λύνονται με τη βοήθεια του καθηγητή, αλλά και την ενθάρρυνση του μαθητή για αναζήτηση πληροφοριών μέσα από βιβλιοθήκες, επαφές με ειδικούς, ανάλυση διαφημιστικών και πληροφοριακών εντύπων, αναζήτηση σε σχετικές σελίδες στο διαδίκτυο. Οι μαθητές καλούνται παράλληλα με την απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων να αναπτύξουν:
  • πρωτοβουλία
  • αυτενέργεια
  • ανεξαρτησία σαν άτομα
  • κοινωνικότητα
  • ικανότητα επίλυσης προβλημάτων της πραγματικής ζωής
  • ικανότητα συσχετισμού του ατόμου τους (ικανότητες, χαρίσματα, δημιουργικές ιδέες) με την πραγματικότητα του περιβάλλοντός τους.

Για να είναι ικανοί οι μαθητές να εφαρμόσουν την μέθοδο της ατομικής εργασίας θα πρέπει να γνωρίζουν Τεχνικό σχέδιο και τη χρήση των εργαλείων και των μηχανών που διαθέτει το εργαστήριο. Επίσης οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν κανονισμούς ασφαλείας. Επομένως οι μαθητές θα πρέπει στην αρχή να εκπαιδευτούν στη χρήση των εργαλείων και των μηχανημάτων του εργαστηρίου, σε θέματα ασφαλείας και να διδαχτούν τεχνικό σχέδιο. Ένα μέρος των διδακτικών ορών της Α’ Γυμνασίου πρέπει να καταναλωθεί για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων.
 

|διάγραμμα μελέτης| |βασικές οδηγίες| |εκλογή θεμάτων|
|διαδικασίες κατασκευής| |γραπτές εργασίες| |σεμινάρια|
|σχολική έκθεση| |αξιολόγηση|

Πηγή:
Σεμινάριο Τεχνολογίας, Π.Ι. (ΣΕΛΕΤΕ Φεβ.1995)
Από τις εισηγήσεις του κ. Ν. Ηλιάδη


 

 

 


   ΤΕΧΝΟλογία 2001 - Spiros Papacharisis