techlogo.gif (1108 bytes)
.
back1.gif (57 bytes)       Τόπος δικτύου για την ΤΕΧΝΟλογία Γυμνασίου
   Oδηγίες
   Γενικά Υπ.Ε.Π.Θ.
   Α' Γυμνασίου Π.Ι.
   Β' Γυμνασίου Π.Ι.

   Εργαστήριο
   Υλικό
   Λογισμικό
   Συνδέσεις
   Βιβλία
   Ιστορική αναφορά
   On-line
   Έκθεση Έργων

   Σχετικά
   Επικοινωνία

   Αρχική σελίδα

back1.gif (57 bytes)

Η Μέθοδος της Ατομικής Εργασίας
 
Εκλογή θεμάτων από τους μαθητές

Ο κάθε μαθητής θα διαλέξει ένα θέμα από την ενότητα που διάλεξε η τάξη για μελέτη. Ο κάθε μαθητής διαλέγει το δικό του θέμα σύμφωνα με τις δυνατότητές του, στο πλαίσιο της ενότητας που διάλεξε η τάξη και σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά του.
Ο καθηγητής ζητά από όλους τους μαθητές να προτείνουν όσα περισσότερα θέματα μπορούν, σχετικά με την ενότητα μελέτης που καθορίστηκε στο προηγούμενο στάδιο.

 

Χρήσιμο! Ο καθηγητής μπορεί να ετοιμάσει φόρμα στον υπολογιστή, στην οποία οι μαθητές θα καταγράψουν τις προτάσεις τους πριν τις ανακοινώσουν. Οι μαθητές ανακοινώνουν τα θέματα και γίνεται καταγραφή στον πίνακα.
Προτεινόμενη φόρμα: φόρμα πρότασης θεμάτων 29kb .doc

Οι μαθητές με τη βοήθεια του καθηγητή καθορίζουν τα ειδικότερα κριτήρια για το ποια από τα θέματα που προτάθηκαν είναι κατάλληλα και ποιά όχι.

Κατάλληλο θεωρείται ένα θέμα όταν:
1. Προσφέρει ευκαιρίες για απόκτηση γνώσεων αξίας, για έρευνα και αναζήτηση πληροφοριών
2. Είναι κοινωνικά παραδεκτό
3. Δεν είναι επικίνδυνο σαν κατασκευή
4. Προσφέρει ευκαιρίες στο μαθητή να εξασκήσει την κρίση του και να πάρει αποφάσεις
5. Προσφέρει τη δυνατότητα στο μαθητή να λύσει κατασκευαστικά προβλήματα και να εκφράσει τη δημιουργικότητά του
6. Προσφέρει την ευκαιρία στο μαθητή να χρησιμοποιήσει μια ποικιλία από εργαλεία και υλικά
7. Μπορεί να κατασκευαστεί στα χρονικά περιθώρια του μαθήματος και στο εργαστήριο του σχολείου
8. Ανήκει στην γενική ενότητα που διάλεξε η τάξη για μελέτη
9. Προσφέρει στο μαθητή ευκαιρίες να χρησιμοποιήσει και να αναπτύξει νοητικές, φυσικές, πρακτικές και κοινωνικές ικανότητες
10. Έχει ένα συγκεκριμένο μέγεθος σαν κατασκευή

Με ευθύνη του καθηγητή γίνεται τελική ανακοίνωση των θεμάτων που ικανοποιούν τα παραπάνω κριτήρια.

Από τα θέματα που τελικά προσφέρονται για κατασκευή και μελέτη ο κάθε μαθητής θα διαλέξει το ατομικό του θέμα (έργο). Το θέμα αυτό δεν είναι απαραίτητο να το έχει προτείνει ο ίδιος αρχικά. Μπορεί να διαλέξει ένα από αυτά που πρότεινε κάποιος άλλος συμμαθητής του αρκεί ο τελευταίος να μην ενδιαφέρεται για το ίδιο θέμα.

Ο ρόλος του μαθητή . Ο ρόλος του καθηγητή
1. Να διερευνήσει πηγές πληροφόρησης για συλλογή θεμάτων που να ανήκουν στην ενότητα μελέτης που διάλεξε η τάξη . 1. Να κατευθύνει τις διαδικασίες στην τάξη για να διαλέξουν οι μαθητές θέμα εργασίας
2. Να βοηθήσει τους συμμαθητές του στη συλλογή πληροφοριών . 2. Να βοηθήσει τους μαθητές στον καθοριμό των κριτηρίων που θα πρέπει να ικανοποιούν τα θέματα μελέτης
3. Να προτείνει κριτήρια που θα πρέπει να ικανοποιούν τα θέματα μελέτης . 3. Να βοηθήσει τους μαθητές στην έρευνα για συλλογή θεμάτων εργασίας
4. Να διαλέξει ένα θέμα για κατασκευή και μελέτη . 4. Να εξηγήσει στην τάξη τη σπουδαιότητα και το σκοπό του καθορισμού κριτηρίων
. . .

|διάγραμμα μελέτης| |βασικές οδηγίες| |εκλογή θεμάτων|
|διαδικασίες κατασκευής| |γραπτές εργασίες| |σεμινάρια|
|σχολική έκθεση| |αξιολόγηση|

Πηγή:
Σεμινάριο Τεχνολογίας, Π.Ι. (ΣΕΛΕΤΕ Φεβ.1995)
Από τις εισηγήσεις του κ. Ν. Ηλιάδη


 

 

 


   ΤΕΧΝΟλογία 2001 - Spiros Papacharisis