techlogo.gif (1108 bytes)
.
back1.gif (57 bytes)       Τόπος δικτύου για την ΤΕΧΝΟλογία Γυμνασίου
   Oδηγίες
   Γενικά Υπ.Ε.Π.Θ.
   Α' Γυμνασίου Π.Ι.
   Β' Γυμνασίου Π.Ι.

   Εργαστήριο
   Υλικό
   Λογισμικό
   Συνδέσεις
   Βιβλία
   Ιστορική αναφορά
   On-line
   Έκθεση Έργων

   Σχετικά
   Επικοινωνία

   Αρχική σελίδα

back1.gif (57 bytes)

Η Μέθοδος της Ατομικής Εργασίας
 
Εισαγωγή-Βασικές Οδηγίες

Στην αρχή του μαθήματος ο καθηγητής εξηγεί στους μαθητές τη σπουδαιότητα που έχουν σήμερα γνώσεις σχετικές με εργαλεία, μηχανές, ενέργεια, ισχύ, μέσα επικοινωνίας, μέσα μεταφοράς και τους παρουσιάζει τις τρεις γενικές ενότητες μελέτης. Οι τρεις ενότητες θα συζητηθούν στην τάξη και θα συνδεθούν με τις ανάγκες της καθημερινής ζωής.
Τελικά ο καθηγητής θα ζητήσει από τους μαθητές να διαλέξουν μια ενότητα από τις τρεις για μελέτη. Ο κάθε μαθητής θα κατασκευάσει και θα μελετήσει ένα θέμα της εκλογής του από το χώρο της Τεχνολογίας, αλλά όλα τα θέματα θα ανήκουν στην ενότητα πυ διάλεξε η τάξη για μελέτη. Η αιτία για τη παραπάνω δέσμευση είναι ότι οι μαθητές θα πρέπει να είναι ελεύθεροι μεν στην εκλογή ενότητας μελέτης, όμως η μελέτη αυτή θα πρέπει να είναι συγκροτημένη σε ένα ενιαίο σύνολο. Οι μαθητές δε θα πρέπει να μελετούν ό,τι τύχει, ανεξάρτητα από την ενότητα που διάλεξε η τάξη, αλλά να αναλύουν μόνοι τους τον "πυρήνα" γνώσης που διάλεξαν οι ίδιοι.

Για να διευκολυνθούν οι μαθητές στην εκλογή ενότητας, ο καθηγητής θα παρουσιάσει στην τάξη κατασκευές και γραπτές εργασίες που έγιναν από μαθητές παλαιότερα.

Ο ρόλος του μαθητή . Ο ρόλος του καθηγητή
1. Παρακολούθηση στην τάξη . 1. Ανάλυση της σπουδαιότητας που έχει η μελέτη τεχνολογικών θεμάτων που αναφέρονται σε εργαλεία, μηχανές, ενέργεια, μέσα επικοινωνίας, μέσα μεταφοράς κ.λπ.
2. Συμμετοχή στη συζήτηση . 2. Παρουσίαση των τριών γενικών ενοτήτων στην τάξη
3. Διερεύνηση - αναζήτηση πηγών πληροφόρησης σε σχέση με τις ενότητες μελέτης . 3. Συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με τις ενότητες μελέτης
4. Συμμετοχή στην τάξη . 4. Ανάλυση της διαδικασίας εκλογής ενότητας μελέτης και των υποχρεώσεων που δημιουργεί η εκλογή αυτή
5. Εκλογή ενότητας μελέτης . 5. Παρουσίαση κατασκευών και γραπτών εργασιών που έγιναν από μαθητές παλαιότερα
. . .
Η εκλογή ενότητας μελέτης από τους μαθητές δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται επιφανειακά. Οι μαθητές θα πρέπει να αναλύσουν τις ενότητες που παρουσίασε ο καθηγητής αξιοποιώντας όλες τις πηγές πληροφόρησης του Τεχνολογικού τους περιβάλλοντος. (π.χ. βοηθητικά βιβλία, βιβλιοθήκες, μουσεία, βιομηχανίες, ειδικούς, καθηγητές άλλων μαθημάτων στο γυμνάσιο).
Σήμερα το Internet προσφέρει άπειρες πηγές πληροφοριών.
Οι μαθητές θα πρέπει να παρουσιάζουν και να αναλύουν το υλικό που συγκεντρώνουν σε σεμινάρια που θα διοργανώνουν στην τάξη.

|διάγραμμα μελέτης| |βασικές οδηγίες| |εκλογή θεμάτων|
|διαδικασίες κατασκευής| |γραπτές εργασίες| |σεμινάρια|
|σχολική έκθεση| |αξιολόγηση|

Πηγή:
Σεμινάριο Τεχνολογίας, Π.Ι. (ΣΕΛΕΤΕ Φεβ.1995)
Από τις εισηγήσεις του κ. Ν. Ηλιάδη


 

 

 


   ΤΕΧΝΟλογία 2001 - Spiros Papacharisis