Digital Roulette with Display.

Digital_Roulette.gif (14977 bytes)

Το κύκλωμα αυτό είναι μια μικρή ψηφιακή ''ρουλέτα''. Αποτελείται από τον ταλαντωτή IC1, τον απαριθμητή IC2, τα τρανζίστορ Q1-7 που οδηγούν το Display κοινής καθόδου DSP1. Η τροφοδοσία βασικά γίνεται από μια μπαταρία 9V, αλλά μπορεί να γίνει και από τροφοδοτικό. Η ρύθμιση της συχνότητας πρέπει να γίνει στα 10ΗΖ ή λίγο μεγαλύτερη, με τo ποντεσόμετρο TR1 σε συνδυασμό με τον C1, του οποίου μπορούμε να αλλάξουμε την χωρητικότητα, αλλάζοντας έτσι και την συχνότητα του ταλαντωτή. Πιο μεγάλη συχνότητα σημαίνει πιο γρήγορη ταχύτητα στο ΄΄ρολλάρισμα΄΄ της ένδειξης στο Display. Mε το ποντεσόμετρο TR2 μεταβάλουμε τον χρόνο πού θα διαρκέσει η μέτρηση, μετά την απελευθέρωση του S1. Με τον S2 κάνουμε RESET στο Display. Με τον S1, κάνουμε εκκίνηση στο κύκλωμα και ταυτόχρονα RESET, όταν ξαναπατηθεί μετά από ένα κύκλο. Όταν ελευθερώσουμε τον S1, ο μετρητής σταματάει σε ένα νούμερο , κατόπιν πρέπει να πιέσουμε ξανά τον S1, ώστε να αρχίσει νέος κύκλος παιχνιδιού ή να κάνουμε μηδενισμό μέσω του S2. Εάν έρθει μηδέν τότε ο παίκτης που κάνει '' μάννα '' , μπορεί να πάρει όλα τα '' κέρδη '', από όλους τους άλλους παίκτες. Στο παιχνίδι μπορούν να πάρουν μέρος, από δυο μέχρι εννέα άτομα. Εάν χρησιμοποιηθεί μπαταρία , αυτή θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση. Τα TR1-2 μπορεί να είναι σε μορφή τρίμμερ ή ποτενσιόμετρου, αναλόγως τι μας βολεύει.


 This circuit is a small digital “roulette''. It is constituted by oscillator IC1, the counter IC2, the transistors Q1-7 that drive the display common cathode DSP1. The supply basically becomes from a battery 9V, but can become also from one power supply. The regulation of frequency should become in the 10HZ or little bigger, with to pontesometer TR1 combination with the C1, which we can change the capacity, changing thus and the frequency of oscillator. Bigger frequency means faster speed in ΄΄rolling΄΄ the indicate in the display. Mε the TR2 we alter the time where will last the measurement, afterwards the release of S1. With the S2 we make RESET in the display. With the S1, we make departure in the circuit and simultaneously RESET, when start after a circle. When we release the S1, the meter stops in number, then it should we press again the S1, so that begins new circle of game or we make nihilism via the S2. If comes zero then the player that makes '' mother '', it can take all the '' profits, from all the other players. In the game they can take part, from two up to nine players. The TR1-2 can be in form trimmer or potentiometer, proportionally what us accomodates.

Part List

R1= 10Kohms Q1-8= BC550 TR1= 470Kohms trim. or pot. lin
R2-9= 1Kohms DSP1= Display 7 segment common cathode TR2= 100Kohms trim. or pot. lin
C1= 0.47 until 2.2uF 16V IC1= 4011 S1= 1Χ2 Switch
C2= 100uF 16V IC2= 4026 S2-3= Push Button normal open
C3= 47uF 16V D1-2= 1N4148 BATT= 9V Battery οr ext. supply

 

Sam Electronic Circuits 9/01