Τάσος  Ανδριανόπουλος .

 

ΓΛΩΣΣΑ     (11)

 

                                                                                                                                                 

        Ονοματεπώνυμο : ………………………………………………………………………..

 

 

       1.Απαντώ  στην  ερώτηση  « πώς » ;  (  προσέχω  το  ώντας ή οντας )

 

 

   Η  Αμαλία  ερχόταν  ……………………………………………            (χοροπηδώ)

 

   Ο  Νίκος  και  ο  Πάνος  έτρεχαν  ………………………………            (γελώ )

 

   Στην  εκδρομή  λέγαμε  αστεία …………………………..  ο ένας  τον  άλλον .  (πειράζω )

 

  Ο  Ηλίας   περπατούσε  ………………………..    τους  περαστικούς .  ( χαιρετώ )

 

  Ο  Χάρης  έκανε  βουτιά  στη  θάλασσα ………………………..από  ένα  βράχο . ( πέφτω )

 

 

2.Γράφω  τα  ρήματα  στους  χρόνους.

 

 

     Ενεστώτας                                              Αόριστος                                 Παρακείμενος

   

      γράφω                                            ……………………                    ……………………….

   

      παίζω                                             ……………………                    ……………………….

     

      ζωγραφίζω                                     …………………….                   ……………………….

     

      χτυπώ                                             …………………….                   ……………………….

   

      κλείνω                                            …………………….                   ……………………….

 

 

      3.Γράφω  απ’τον  πληθυντικό  στον  ενικό  και  το  αντίθετο.

 

      οι  καθαρισμένοι  δρόμοι                                                    ………………………………………

  

     τα  καταπράσινα   δάση                                                      ………………………………………

   

     οι  βροχερές  μέρες                                                             ……………………………………….

   

     ……………………………………….                               το  χρωματιστό  καΐκι

   

      ……………………………………….                               το  ξανθό  αγόρι

     τα  όμορφα  παιχνίδια                                                          ………………………………………

   

    τα   σκουριασμένα  ποδήλατα                                             ………………………………………

 

4. Κάνω  φράσεις   όπως  στο  παράδειγμα :  η  αλυσίδα – η  άγκυρα  :  η αλυσίδα  της  άγκυρας.

 

   

     το  μολύβι – ο  μαθητής                                 ……………………………………………..

 

      το  θρανίο – η  μαθήτρια                               ……………………………………………..

 

      το  φαΐ  -  η   οικογένεια                                …………………………………………….

 

      η  γέννηση  -  ο  Χριστός                              …………………………………………….

 

      ο  τερματοφύλακας  -  η  ομάδα                    ……………………………………………..

 

 

 

5. Βάζω  τόνο  και  διαλυτικά  όπου  χρειάζεται.

 

 

    

      γαιδαρος , κοροιδια , μαιμου , καικι , Μαιος , 25  Μαιου , αιτος , ταισμα , ταιζω , χαιδευω ,

 

      χαιδευτικα.

 

 

 

6. Βάζω  τόνο  στο  η  όπου  πρέπει.

 

 

         Πώς   είναι  η  Αθηνά ;

 

         Τι  σου  αρέσει  πιο  πολύ  η  θάλασσα  η  το  βουνό ;

 

         Θα  πας  στην  Αθήνα  η   στη  Θεσσαλονίκη ;

 

         Να  γράψεις  το  όνομά  σου  η  το  επώνυμό  σου.

 

 

 

7. Βάζω  σε  αλφαβητική  σειρά  τις  λέξεις .

 

 

         παίζω , γράφω , εστιατόριο , τρέχω.

 

         ……………………………………………………………………………………………

 

 

                                    (έχουν την ίδια σημασία)            

8. Σημειώνω  Σ  για  τα      σ υ ν ώ ν υ μ α            και  Α  για  τα   α ν τ ί θ ε τ α

 

 

 

   (   )      όμορφος  -  ωραίος                                                                (   )  τόπος  -  μέρος

 

   (   )      χειμώνας  -  καλοκαίρι                                                           (   )  ήμερος  -  άγριος

 

   (   )      χαρά  -  λύπη                                                                           (   )  κάθομαι  -  τρέχω.